Thursday, June 14, 2012

SELAMATKANLAH DIRI SENDIRI SEBELUM SELAMATKAN NEGARA

Bahang pilihanraya semakin menyesakkan jiwa. Pelbagai ramalan dibuat oleh pelbagai pihak. Masing2 dengan andaian dan pendapat sendiri. Masing2 dengan parti sokongan yg mengikut selera sendiri. Masing2 merasakan pendapat, andaian dan sokongan mereka betul. Pendokong kerajaan menghentam pembangkang. Penyokong pembangkang menghentam kerajaan. Kedua2 belah pihak semakin sibuk membuka aib masing2 demi meraih undi. Kedua2 pihak sibuk dengan mufti2 tajaan yang sibuk mengeluarkan fatwa2 demi menyebelahi parti2 yang didokong. MASING2 KONONNYA MAHU MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN BANGSA. Maka keluarlah kalam2 Allah yang diambil sebahagian dan disorokkan sebahagian yang lain. Maka muncullah hadith2 yang diletakkan pada tempat yang salah, atau ditafsir mengikut nafsu.
Wahai saudara seislamku, andai kamu tahu hakikat disebalik apa yang kamu perjuangkan ini, pasti kamu akan menyesal memperjuangkannya. Andai kamu tahu kamu dan seteru kamu itu sebenarnya berada di jalan yang sama, pasti kamu tertunduk malu. Andai kamu tahu kamu sebenarnya di bawah telunjuk dan tipu daya syaitan yang celaka, pasti kamu tak henti bersujud meminta keampunan dariNya.
Jalan yang lurus itu ialah jalan bersyariat. Jalan yang lurus itu ialah jalan Allah. Jalan yang lurus itu ialah jalan kenikmatan.

Berhentilah daripada cubaan menyelamatkan negara. Selamatkanlah diri kamu sendiri wahai saudaraku, kerana di Padang Masyhar nanti, masing2 akan memikirkan tentang diri sendiri sahaja. Merintihlah kepada Allah, agar Dia memimpinmu kepada Quran dan Sunnah. Menangislah kepada Allah, agar Dia membawamu ke jalan tauhid. Merayulah kepada Allah, agar Dia memilihmu untuk melihat keindahan wajahNya.

KERANA, SEMUA PARTI2 POLITIK DI MALAYSIA INI SAMA..SEMUANYA TIDAK MENGIKUT HUKUM ALLAH


Wallahualam...

1 Comments:

At Saturday, July 14, 2012 6:19:00 PM , Blogger Unknown said...

dalam politik, banyak yang mementingkan diri sendiri..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home