Thursday, May 17, 2012

SISTEM PEMERINTAHAN DEMOKRASI MEMBATALKAN SHAHADAH

Demokrasi Menyebabkan Anda Kafir!

ISLAM ITU SEMPURNA
Islam adalah sebuah agama yang sempurna. Islam mengandungi segala aturan hidup yang diperlukan oleh manusia. Tiada satu pun perkara yang terlepas daripada pengetahuan Allah SWT. Segalanya adalah di dalam perancanganNYA. Allah SWT mencipta kita bersama segala keperluan yang kita perlukan untuk kelangsungan hidup di muka bumi ini. Kita disediakan makanan, tempat tinggal, udara, pakaian, bahasa komunikasi, pengangkutan, pasangan dan yang sering dilupakan ialah kita turut disediakan dengan aturan hidup. Kita hidup di dunia ini adalah mengikut aturan Allah SWT. Kita hidup di dunia ini adalah mengikut ketetapan Allah SWT. Segala-galanya sudah ditentukan terlebih dahulu. Sebab itulah Islam dinamakan Ad-Din. Islam bukan setakat agama penyembahan. Islam adalah cara hidup atau aturan hidup. Islam adalah berkenaan kepatuhan kita kepada aturan hidup yang digariskan oleh sang Maha Pencipta. Bermaksud kita perlu menjalani hidup ini mengikut aturan atau undang2 yang digubal oleh Allah, bukan undang2 manusia.

Syariat Islam juga sudah sempurna. Islam sudah sedia diguna pakai apabila wafatnya Rasulullah SAW yang meninggalkan kita dengan Quran dan Sunnah (Hadith) sebagai panduan hidup. Tiada satu perkara pun yang Allah terlepas pandang. Oleh itu takkan ada syariat baru, sebagaimana tiadanya Rasul baru untuk menggantikan Nabi SAW. Tiada syariat baru ini bermaksud kita tidak boleh mereka-reka perkara2 baru. Segala2nya perlulah mengikut Quran dan Sunnah. Walaupun sesuatu perkara itu secara lahiriah dan logiknya nampak baik, tetapi jika tiada nas2 atau dalil2 yang menyokongnya, tidak boleh kita melakukannya dengan alasan Bida'ah. Sebab Bida'ah itu adalah syirik.

KENAPA SISTEM PEMERINTAHAN DEMOKRASI MEMBATALKAN SHAHADAH?

Sebab demokrasi adalah sistem pemerintahan ciptaan manusia. Ia bukan sistem pemerintahan yang diaturkan oleh Allah. Demokrasi bukanlah atau tidak sama dengan bentuk perundingan (syura) yang ada dalam Islam, akan tetapi ramai muslim sekular mengatakan sebaliknya (untuk membenarkan kekufuran mereka). Sebenarnya ia hanyalah satu mekanisme atau sistem yang membolehkan manusia meninggalkan perintah-perintah Allah dan menghalalkan hukum buatan mereka sendiri. Malaysia adalah sebuah negara demokrasi yang berpaksikan kepada Rukun Negara yang dicipta oleh manusia. Justeru itu Malaysia adalah negara kafir, bukan negara Islam. Ini adalah soal Akidah. Persoalan membabitkan Akidah ini TIDAK MEMBOLEHKAN kita melakukan Ijtihad dan Maslahah (untuk membolehkan kita mengamalkan sistem pemerintahan demokrasi) sebab ia adalah jelas dan muktamad, walaupun tujuannya adalah untuk memperjuangkan Islam. Allah sudah secara jelas melarang kita melakukannya. Niat tidak pernah menghalalkan cara.


Firman Allah dalam Surah Fatir ayat 10
Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allahlah naiknya segala madah yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula diangkat-Nya naik ( sebagai amal yang makbul – yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). dan sebaliknya; orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesanpun) akan rosak binasa. 

Allah menyifatkan mereka yang mengamalkan sistem pemerintahan demokrasi ini sebagai merancang untuk melakukan kejahatan yang pastinya akan mendapat balasan setimpal di akhirat nanti. Ini adalah keputusan yang jelas dan muktamad daripada Allah.

Shahadah boleh terbatal melalui pemerintahan demokrasi kerana mereka yang mengamalkan sistem pemerintahan demokrasi ini kebiasaannya akan melakukan perkara2 seperti berikut:-


1. Percaya bahawa kerajaan demokrasi adalah Islam atau bersesuaian dengan Islam;
2. Mengamalkan sistem politik demokrasi yang bererti mengamalkan agama yang kafir;
3. Melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia;
4. Menyerahkan kuasa untuk membuat undang-undang kepada ahli-ahli Parlimen dan Dun;
5. Menyerahkan kuasa kepada kerajaan untuk menjalan dan menguat kuasakan undang-undang;
6. Menghukum dan mengadili manusia dengan undang-undang manusia;
7. Berada di bawah kuat kuasa undang-undang demokrasi yang bererti menjadi para hamba kepada manusia yang mewujudkan sistem pengabdian manusia kepada manusia;
8. Mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi yang bererti menyembah manusia;
9. Menyetujui dan meredhai sistem politik demokrasi bererti beriman kepada agama demokrasi;
10. Tidak mengisytiharkan kekufuran demokrasi, tidak menolak dan mengkufur ingkarkannya serta tidak mengisytiharkan untuk menghapuskannya melalui Jihad, Perang dan Revolusi.


Wallahualam..

Nota: Terima kasih Wan Solehah

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home