Thursday, August 25, 2011

Patut dan Tak Patut

Sepatutnya pada penghujung Ramadhan seperti ini, kita memperbanyakkan amal ibadat. Sepatutnya kita beriktikaf di masjid apabila tibanya 10 hari terakhir Ramadhan, seperti yang dilakukan Nabi SAW. Sepatutnya usaha yang patut kita tumpukan waktu ini ialah mendekatkan diri dengan Allah, dan berdoa bersungguh2 meminta keampunan.

Tetapi pada akhir zaman seperti sekarang ini, ada banyak benda yang tak sepatutnya berlaku. Tak sepatutnya kita menyibukkan diri dengan aktiviti2 keduniaan. Tak sepatutnya kita berjaga malam untuk menyiapkan kerja. Tak sepatutnya kita melambatkan waktu solat kerana menghadiri mesyuarat. Dan yang paling tak patut ialah, tarikh akhir penghantaran tender ditetapkan pada 6/9/2011, iaitu hari kedua bekerja selepas selesainya cuti raya.

Inilah jadinya apabila negara tidak diperintah mengikut hukum Islam. Disebabkan para pemimpin kafir seperti Ng Yen Yen, aku sekarang sedang membuat benda2 yang tak sepatutnya aku buat seperti yang aku sebutkan tadi. Yang paling teruk, cuti raya aku pun mungkin terganggu.

Kadang2 rasa macam nak berenti keje pun ada jugak..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home