Monday, August 15, 2011

Topik2 Yang Aku Nak Tulis Nanti

Idea penulisan itu akan datang apabila kita mula mencuba untuk menulis. Penulisan ini bagi aku ada dua. Pertama tulis perkara2 berkenaan pengalaman, atau cerita rekaan yang hanya memerlukan imaginasi. Tulis benda2 yang sebegini boleh terus dilakukan kerana ia tidak memerlukan bahan rujukan. Kedua tulis benda2 yang ilmiah. Bab ilmiah ini ada susah sikit. Kita kena cari maklumat2 sahih dulu, baca sampai habis, fahamkan dan kemudian baru kita kupas. Bukan apa, takut benda yang kita sampaikan itu salah.

So, aku merancang untuk menulis kedua2 nya..ada ilmiah dan ada imaginasi.

Kalau umur aku panjang dan kesihatan aku baik, aku nak tulis pasal Imam Mahdi..dan juga arwah sahabat baik aku iaitu Encik Arab..insyaAllah..


Gambar arwah sahabatku itu ada di antara ramai2 ni


2 Comments:

At Wednesday, August 17, 2011 12:57:00 AM , Blogger TheReds said...

Alhamdulillah.. Semoga penulisan saudara dpt memberi menafaat kpd pembaca.. X sabar tunggu penulisan tentang Imam Mahdi.

 
At Wednesday, August 17, 2011 2:00:00 PM , Blogger MIFS said...

TheReds - saya baru saja siapkan rencana tentang Imam Mahdi spt yang dijanjikan..silalah baca..tapi jgn ambil bulat2 ye, pendapat saya mungkin salah..saya cuma harap penulisan saya akan membuka mata pembaca utk mendapatkan kebenaran.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home