Monday, August 15, 2011

Perkara Yang TIDAK Membatalkan Puasa

Dalam satu kuliah Subuh bari-baru ni. Berkatalah seorang ustaz:-

"Apalah orang2 Islam kat Malaysia ni. Benda batal dia cakap tak, benda tak batal dia cakap batal."

Sebenarnya perkara yg aku nak beritahu ni aku pernah baca dalam satu blog. Tapi aku tak mahu terima lagi sampai aku dapat bertanya sendiri dengan ustaz. Tapi sebenarnya bukan aku tanya Ustaz ni pun. Dia yang beritahu semua orang secara suka rela..Alhamdulillah, terjawab juga persoalannya aku ni. Dia kata:-

"Jangan la korang risau, kalau sakit mata, titik ubat mata seperti Eye Mo atau sebagainya TIDAK membatalkan puasa. Sama juga orang yang ada sakit lelah, penggunaan inhaler itu TIDAK membatalkan puasa. korek taik telinga itu TIDAK membatalkan puasa..begitu juga dengan korek taik idung, TIDAK membatalkan puasa...



..yang MEMBATALKAN puasa ialah makan taik idung yang kita korek tu..hahahaha

boleh tahan gak lawak terpendam ustaz tu

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home