Friday, August 19, 2011

Panggilan Telefon Yg Menyegarkan


Bukan main mengantuk lagi aku hari ni. Mengantuk aku ni sudah boleh mencapai tahap dewa. Perut pun lapar extra hari ni. Complete dengan haus sekali. Entah kenapa aku pun tak pasti. Walhal ketika sahur tadi aku perform.

Ketika dahi aku sudah begitu hampir mencecah meja, tiba2 aku dikejutkan dengan deringan telefon.

Kringg! Kringg!

"Hello, Hensem (H - bukan nama sebenar, tapi rupa paras memang rupa paras yang sebenar) here..may I help you?" aku jawab dalam bahasa Ibunda aku.

"Saya Najib Tun Razak (NTR-bukan nama sebenar jugak..ada ke org nak pakai nama mcm ni lagi?? minta dijauhkan, amin!) daripada FNM" kata NTR.

"Iye Encik NTR, ada apa2 yang boleh saya bantu?" aku tanya.

"Saya nak mintak Encik H atau wakil daripada syarikat Encik datang ke FNM pada hari Khamis ni jam 10 pagi" NTR jawab.

Aku tanya lagi "boleh saya tahu berkenaan apa?"

NTR jawab "oh lupa pula saya. Begini, pihak kami dah bersetuju untuk menawarkan tender dokumentari yang pihak Encik masuk baru2 ini, yang Taman Laut tu"

Wah! Tiba2 mata aku cerah bagaikan kecerahan langit selepas hujan lebat. Siap rasa kenyang terus. Haus tadi pun tiba2 hilang.

Lantas aku bertanya dengan suara yang lebih merdu daripada tadi, tapi tetap profesional, "Oh ye ke? Alhamdulillah. InsyaAllah kami akan datang. Tapi apa yang pihak FNM mahukan pada hari Khamis nanti? Adakah kami perlu buat presentation?"

NTR balas "Sebenarnya, kami cuma nak berbincang berkenaan harga yang pihak Encik H tawarkan. Sebab, terus terang cakap, harga Encik H tu agak tinggi berbanding bajet yang kami dapat. Tapi kami memang mahu syarikat Encik H buat projek ni. Sebab kami yakin dengan tawaran yang pihak Encik cadangkan"

Pergh! Statement terakhir tu yang buat aku goyang tu. Statement memuji yang seperti ini biasanya aku yang gunakan. Almaklumlah, jurujual. Kalau anda nak tahu, inilah yang dinamakan statement "puji ada makna tu".

Aku pun celah cakap NTR, "kalau begitu ok lah. Kami akan ke sana hari Khamis ni. Tapi nak jumpa di mana?"

NTR minta aku ke lobi pejabat dan tanya receiptionist kat situ mana Bilik Persidangan. Lantas dia memberikan aku no henfonnya. "Just in case" kata NTR.

Yeay! Kalau benar bagai dikata memang la aku seronok. Ini projek pertama aku kat sini sejak masuk kerja lebih kurang 3 bulan lalu. Alhamdulillah!

3 Comments:

At Friday, August 19, 2011 11:18:00 PM , Blogger ketayap putih said...

Alhamdulillah and Congrats bro.rezeki ada di mana-mana.

 
At Saturday, August 27, 2011 11:43:00 AM , Blogger Irwan Prudential Takaful said...

inilah kebenaran ayat seribu dinnar...brgsiapa bertaqwa kpdKU,akan ku tunjukkan jalan keluar dgn memberi rezeki dr sumber yg tak disangka2...

 
At Thursday, September 08, 2011 7:10:00 PM , Blogger MIFS said...

betul betul betul

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home